tisdag 26 maj 2009

Renommésnyltning á la Camilla Lien

Hänt i Värmdö
När jag har lite energi brukar jag leta efter någon debattartikel av Camilla Lien. Kvinnana i fråga är kommunfullmäktiges vice ordförande. Huruvida kommunfullmäktige också har en ovise ordförande sträcker sig utanför min kompetens.

När jag läser något av Lien återfår jag energin. På ren Svenska blir jag ofta förbannad. Artiklarna är inte sällan tendentiösa och grovt felaktiga. Ibland undrar man om artiklarna är rena beställningsverk och att Lien bara är den "som hållit i pennan".
Ibland förstår man inte vart kvinnan vill komma.  

I dagens NackaVärmdöPosten har Lien formulerat ett opus kallat "Sträck på dig Värmdö!". En del i den korta artikeln verkar hämtat från trendiga positivitetskonsulter. Annat är en ren uppräkning av annat som är bra. 

Problemet är att skälen till varför Värmdöborna ska sträcka sig inte har någon koppling till Lien eller hennes parti. Lien försöker nu göra en sorts renommesnyltning på vad andra åstadkommit och ställer kvar på att vi ska sträcka på oss för det. 

Det vore mer spännande om Lien berättade vad hon åstadkommit politiskt under mandatperioden. Det verkar ibland som hon mera har blivit en den moderata maktens megafon. 

Kritiskt tänkande lärde sig barnen i flumskolan. 
Man skulle nästan önska sig att Lien använde sig av det innan hon fattade pennan.

1 kommentar:

Kenneth Ehrnstedt sa...

När det gäller Värmdömoderaterna kan man låt Lien gå...

KE