söndag 21 juni 2009

Jag en eventuell pedofil

Man kan använda statistik hur som helst. Det är möjligt att dra slutsatser att när en variabel går ned går den andra upp. Det viktiga är sedan om de har med varandra att göra.

Annika Qarlsson gör sig skyldig till att faktiskt kränka unga män genom sin text:

"Många ha senaste veckan försökt ge svaren på varför det gick som det gick i EP-valet. Tänker inte bidra med någon lång utläggning på vad jag tror. Däremot så finns en tanke och en reflektion kopplat till Piratpartiets framgång med många unga män som lagt sin röst på dom för att värna den personliga integriteten. Tänker på statistiken som kom härom dagen som visar att det är ofattbart många unga kvinnor som våldtas av unga män som de känner lite grann eller lite mer.

Och jag får inte ihop det - tycker unga män att integritet är viktig eller tycker de inte det???" 

Jag som brinner för integritet borde med Annikas deduktiva metodik åtminstone vara våldtäktsman, kanske pedofil. 

Jag tycker man borde man tänka mer än en gång innan man lägger ut en bloggpost som denna Annika gjort. 

Hon har bett om ursäkt, länk. Det är bra. 

Däremot har hon inte bett män som kämpar för integritet om ursäkt. Alla inte är engagerade i alla frågor. Det är inte ett skäl till att misstänka de som inte är engagerade i en viss fråga för brottslighet. 

Snarare tycker jag vi borde visa uppskattning mot dem som engagerar sig i viktiga politiska frågor. Integritet är en sådan fråga.

Det är dags att be de unga engagerade männen om ursäkt.

Andra bloggar: Per Ankersjö,

Inga kommentarer: