söndag 22 februari 2009

Finns det riktiga moderater på Värmdö?

Filippa, du måste komma till Värmdö och berätta för dina partikollegor vad god moderat politik är. I din  blogg på Newsmill berättar du om moderaternas nya sjukvårdsprogram. Uppenbarligen läser för få av dina partikompisar bloggar. Kom därför personligen till Värmdö så de kan ta del av budskapet. Alternativet är att du tipsar dem om att läsa min blogg.

Sjukvårdslandstingsrådet Filippa Reinfeldt skriver om fundamentet för moderat vårdpolitik följande:
"Vi vill därför en gång för alla slå fast att vi moderater inte ser något egenvärde i en viss driftsform. För oss är det en självklarhet att den som kan ge bäst service också ska får förtroendet att utföra arbetet". 

Hon och Schillingman avslutar bloggen med orden.: "Den viktigaste frågan framöver är inte huruvida verksamheten ska vara privat eller offentlig

I Värmdö har de som kallar sig moderater uppenbarligen inte läst vad partisyster Reinfeldt och partibroder Schillingmann skrivit. Tråkigt nog uppför de sig inte som moderater när det gäller upphandlingen av vårdboendet Ljung. De uppför sig som om de tillhör krokodilpartiet som jag skrivit om i en tidigare bloggpost.

För min egen del tycker jag att det är direkt pinsamt när oppositionsrådet Lars Bryntesson (s) är en klarare uttolkare av moderat politik än Värmdömoderaterna själva. I vart fall om man ska följa den moderata partilinjen i Sverige.

Nu måste jag i ärligheten namn säga att det finns åtminstone en riktig moderat i Värmdö. Det är fullmäktigeledamoten Jan Dolk. Han är på samma linje som Bryntesson och de andra "riktiga" moderaterna i denna fråga.

Det finns bara en som kan uttrycka hur det är i Värmdö och Ljungfrågan. 
Det är William Shakespeare. "Ur led är tiden: ve att jag är född att vrida den rätt igen".
Citat är som många av er vet från Hamlet.

Andra media: NackaVärmdöPosten: länk, länk, länk, länk

Inga kommentarer: