måndag 25 januari 2010

Föreslagen ny ordförande i produktionsstyrelsen bär kjol

Nästan hänt i Värmdö
Moderaterna i Värmdö funderar febrilt på hur man ska kvotera in en kvinna som ordförande i produktionsstyrelsen. Ett förslag om att clona Monica Petterson till 3-0 har förkastats.
Att vara:
1. vice ordförande i kommunstyrelsen,
2. ordförande i nämnden för äldre och funktionshindrade och
3 ordförande i produktionsstyrelsen
är game set och match. Det fungerar inte säger Moncia Pettersson själv i en kommentar. Jag hade framstått som en Värmdös Tatcher. Min man Erik hade ju dessutom fått smeknamnet Dennis då. Det hade han inte gillat.

Att låta kommunstyrelsens ordförande Lars Erik Alversjö dansa hula hula ansågs inte trovärdigt. Karln saknar rytmkänsla säger en moderat som inte vill citeras med namn på bloggen.

Enligt vad bloggen erfar har nu ett nytt förslag lanserats.
Hans Ove "sannolik eller osannolik Greve" Görtz i bastkjol. Han har tidigare lanserats. Då som man. Som kvinna är han ett helt nytt förslag, säger valberedningens ordförande.

Det är ett sätt att göra sig vän med den kvinnliga sidan av sig själv, inleder Görtz. Samtidigt blir det ett sätt att kvotera in sig som kvinna, myser Görtz förnöjt. Han (hon) fortsätter att det finns en tradition inom moderaterna att bära bastkjol.

Ulf Adelsson fick Lena Liljeroth på kroken efter bastkjolen. De gifte sig 1981. Ulf uppträdde den 16 februari 1979 iklädd bastkjol på Filippinerna.

Det drar kvinnliga väljare. Jag förväntar mig att kvinnorna kommer att stå i kö efter detta. Blir det inte så är jag i vart fall någon som fört in HBT frågorna i Värmdöpolitiken, säger en allvarlig Görtz.

Dessutom har vi båda historiska anor, fortsätter "Greven". Ulfs förfader var Ankarström. Han som tog kål på Gustav III. Min förmodade förfader Georg Henrich var Karl XII finansminister.

När bloggen frågar hur det känns att inte vara önskvärd som ordförande i produktionsstyrelsen säger han (hon) att det är ett uttryck för kvinnoförtryck. Hade jag burit byxor och inte bastkjol hade ingen bråkat, säger Görtz. Nu vill moderaterna kvotera in mig för allt vad Schillingen håller. Det borde alla förstå att detta är ett steg för jämställdheten.

Bloggen bara undrar hur man tänker. Var det inte ett samarbete man inledde med Allians för Värmdö?

Fotnot
Bild nummer två räknat uppifrån föreställer inte Monica Pettersson.

Inga kommentarer: