måndag 18 januari 2010

Socialdemokraterna laddar upp och knycker från MÅRTENSSON

Hänt i Värmdö
Socialdemokraterna har haft valupptakt eller som det heter på socialdemokratisvenska: "kandidatutbildning". Enligt personer som var där betecknades stämningen som god.

Begreppet kandidatutbildning torde vara något missvisande. Den kandidat som sannolikt är viktigast att utbilda i Värmdöpolitiken, den tidigare kommunstyrelsordförande Jonas Nilsson var inte där. Han kanske inte behöver utbildas för att bli socialdemokraternas viktigaste kandidat.

I stället vände sig säkert större delen av församlingen mot Möja för att blidka Värmdömoderaternas starkaste köksbord. Det som delas av Erik och Monica Pettersson. Vill dessa två att Nilsson kommer tillbaka, gör han säkert det.

Sedan förstår jag att socialdemokraterna närmast har gjort sig skyldiga till stöld av liten blogg. I vart fall av en den bloggrubrik som jag brukar använda. Ja, bloggen heter faktiskt "Hänt i Värmdö", länk. Det är ett namn som denna blogg etablerat i cyberrymden. Jag vet inte om man ska vara tacksam eller förbannad över detta tilltag.

1 kommentar:

Johan Westerholm sa...

Stefan

Skratta och var glad och tänk på att det kan vara värre. Det har jag gjort när jag råkat ut för sådant. Jag skrattar, är glad och det blir värre....

:D

Mvh

Johan