måndag 8 september 2008

Haveriet på Loopia

Telia har fått kritik för att det tagit lång tid att åtgärda fel i mobilnätet och i det fasta nätet.

En annan operatör som har problem just nu  är internetföretaget Loopia. 
Bland de tjänster man tillhandahåller är webhotel och e-mail tjänster. 
Sedan mitten av augusti har man haft mycket stora driftsproblem. 
Computer Sweden skriver om dem i två artiklar.

Flera av Loopias kunder har varit totalt utan e-mail tjänster under 12 dagar. 
Företaget har en dålig krishanteringen. Ägaren Mamut är tyst. Man får känslan av att strategin är mörkläggning.
Okunniga kundhanterare tar emot klagomålen. telfonköerna är som bäst "bara" en halvtimma. Man får känslan av att telefonsupporten inte får korrekt information att utgå från. Jag har blivit kontaktad av flera kunder som är förtvivlade

Konsumenterna måste få en starkare ställning i den här typen av avtalsförhållanden. 
I dag är e-mailen lika viktig som telefonen en gång var. 

Företaget Mamut som äger Loopia är börsnoterat på Oslobörsen. På börskursen syns ännu inte något som gör investerarna oroliga. Tvärt om kursen går upp.
Undrar om investerarna läser bloggar?

Inga kommentarer: