onsdag 17 september 2008

Vägra koppla in FRA-lagen

Heder åt den kvinnliga sextetten av folkpartikvinnor som vill riva upp FRA-lagen, enligt Aftonbladet

Agneta Berliner, Solveig Hellqvist, Cecilia Wikström, Camilla Lindberg, Birgitta Ohlsson och Maria Lunqvist-Brömster  är namn att lägga på minnet för den som ska kryssa in kandidater i riksdagen vid nästa val. De står upp för yttrande-och tryckfriheten och för traditionell liberalism. 

Fem centerpartister, fyramän och en kvinna pekar i en artikel i Dagens Nyheter på att FRA lagen skadar regeringens och centerns liberala profil. Det stämmer.

Fredrik Reinfeldt däremot nämnde inte med ett ord något om dessa så viktiga frågor i sin regeringsförklaring. Han verkar sikta på att bli bättre än Bodström själv på att skapa Bodströmsamhället. Det är inget som hedrar honom. 
Mina moderata karameller ger folkpartitjejerna utrymme och berättigat beröm. 

Om Alliansregeringen ska ha en chans till återval måste  de medborgerliga fri- och rättigheterna stärkas av regeringen och inte tvärt om. Då måste man kommunicera det i ett linjetal som regeringsförklaringen. Där brast statsministern i politiskt omdöme

Jag uppmanar de kvinnliga politiska ingenjörerna att vägra koppla in ledningarna. 
Vägra koppla måste lagordet vara. Att många äldre inte har kopplat vad det är fråga om är en annan sak. Liberala politiker måste vägra koppla in FRA lagen.


3 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Man må tycka att majoriteten av oss Centerpartister som skrev på DN-debatt tillhör kategorin "manliga", men jag måste bestämt protestera å Rigmor Stenmarks vägnar. ;-)

Publicerad i DN-debatt och intervjuad i Radio Uppland

Men visst ska folkpartisterna ha beröm, kvinnor eller inte!

Stefan Mårtensson sa...

Beklagar misstaget. Det är tillrättat. Det viktiga är att ni betonar det liberala och risken att vi förlorar det om vi inte säger nej till FRA lagen. Det är bra att centerpartister också står upp och säger nej

Gun Svensson sa...

Såg att någon har behov av att nedvärdera vår manifestation igår - kallade den tummetott - men, det säger väl mera om honom än om oss. Jag hade 19 vänner och bekanta med mig i tanken - de var upptagna av skola, jobb, vård av sjukt barn, läkarbesök och annat av vikt. När jag helt ofrivilligt råkade avlyssna en rapportör, som per mobil lugnade någon orolig själ med att detta inte var något att oroa sig för - max 300 stycken, då tänkte jag i mitt stilla sinne: Om var och en av dem, som han kan se, representerar i snitt lika många som jag, då är vi en försvarlig mängd - jag log för mig själv, där jag satt i torgets utkant och vilade mina trötta fötter. Sedan vet jag att nätverket representerar åtskilliga tusen. Och i morgon kl 09.30 - 14.00 sänds demonstrationen i SVT24.