onsdag 3 september 2008

Nytt centerupprop(r) mot FRA lagen

Hans Åberg har tagit initiativ till ett upprop till Folkpartiet Liberalernas, riksdagsledamöter på Stockholmsbänken och ledamöterna i referensgruppen. Uppropet är kort och kärnfullt.

Jag vill därför uppmana alla centerpartister att följa  Folkpartisten Åbergs exempel och göra ett Upprop till Centerns partiledning, riksdagsledamöter.

"Sommarens debatt kring lagen om signalspaning visar att frågan på många sätt är mycket mer komplicerad än vad som kanske ursprungligen antogs, att frågan ingalunda är färdig diskuterad i de demokratiska fora där frågan ska och borde diskuteras och framförallt; att beslutet i dag saknar folklig förankring och stöd.

Vi uppmanar Dig därför att verka för att riva upp lagen och backa hela frågan tillbaka till en parlamentarisk utredning med uppgift att utreda FRA:s uppdrag utifrån aspekter som integritet, effektivitet och reglering" 

Stefan Mårtensson ,Centerpartist Värmdö

Klipp ur eller sätt in ditt namn.
Sprid texten till så många som möjligt, kommentera eller gör något annat för att visa ditt missnöje med lagen.

1 kommentar:

Stefan Hallgren sa...

Hej! Jag är centerpartist (kommunfullmäktige, ers, landstingsfullmäktige) från Östersund som håller med dig helt. Jag skriver om FRA och centern på "http://insidestefan.blogspot.com".

Jag är gärna med i uppropet framledes. Här är ett inlägg som jag skickade till CUF och konfronterade Maud; http://insidestefan.blogspot.com/2008/07/nej-maud-nej.html

Läs gärna vid tillfälle.

m.v.h.

stefan.hallgren@gmail.com