lördag 15 augusti 2009

Vore kul med en rapport från Maud: Vad sa Rick Falkvinge?

Ja, det är spännande och inspirerande att se att många reagerat positivt på mitt förslag till att slå samman centern och piratpartiet. En del har reagerat med reptilhjärnan och sagt nej utan att reflektera först, men det var väntat.

Egentligen är utgångspunkten att stärka liberalismen i svensk politik. Framförallt är det en fråga om att värna nätet och säkerställa att vi får en upphovsrättslagstiftning som inte bara går den "traditionella upphovsrättsindustrins" ärenden.

Det är viktigt att se hur vi kan bygga samarbeten som kan leverera något på dessa områden.
Nu är det dags för Maud Olofsson att våga lyfta luren eller har hon redan gjort det?

8 kommentarer:

Rick Falkvinge (pp) sa...

Nej, det har hon inte...

Stefan Mårtensson sa...

Det borde hon verkligen göra. Jag tror att ni har mycket att tala om. Det borde ni i vart fall ha.

Anne Kekki Forshaga sa...

Reptilhjärnan Anne här. Den hjärnan använder tydligen du med.Vilket jag ofta hävdar. Att våra urinstinkter, ställer sig ofta över den kloka hjärnan. Även på dig skulle jag tänka mig. Vad ska piratpartiet med Maud till. Vi strävar väl efter en form av vågmästarroll hoppas jag. Vi ska väl inte dra in en av Sveriges största *bingoberror* När vi har så många kompetenta kvinnor själva. Ta inte personlit illa upp nu. Men försök att se hur du skriver om oss som kommenterar.
mvh
reptil anne

Anne Kekki Forshaga sa...

Hej igen. Jag ber om ursäkt. Har själv bestämt att inte skriva kommentarer när jag hettar till. Det blir så fel då. En blir ju verkligen Reptil då. *ler*

mvh
anne kekki

Stefan Mårtensson sa...

Hej Anne
Jag tror det är viktigt att vi som vill driva samhället åt samma håll vad gäller ett fritt internet samordnar oss. Då blir vi starkare. Jag har i mins debattartikel talat om piratpartiet med stor respekt för både kunskap och kompetens. Hoppas debatten kan fortsätta om hur vi bäst formerar oss mot de krafter som är bakåtsträvare på nätet och vad gäller upphovsrätten

Vänliga hälsningar

Stefan

berinder sa...

Jag tycker det vore sorgligt att stärka liberalismen på integritetens bekostnad så jag ser hellre att PP kämpar vidare utan Bondeförbundet.

Unknown sa...

Det enklaste vore väl att Piratpartiet tillfälligt övertar en tredjedel av centerväljarna i nästa riksdagsval?

Så kanske Centern äntligen vaknar upp och omprövar sin politik inför en comeback i valet 2014...

Stefan Mårtensson sa...

Ja någonstans borde partiledningen i centern förstå att integritetsfrågorna är viktiga